درمان کم خونی با عسل | بهترین نوع عسل برای کم خونی

کم خونی و عسل

درمان کم خونی با عسل، در طب سنتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در واقع می توان گفت عسل طبیعی، یک سلاح بسیار قدرتمند در برابر کم خونی می باشد و می توان آن را جایگزین داروهای شیمیایی در درمان و پیشگیری از کم خونی در نظر گرفت.

تاثیر عسل بر کم خونی

فقر آهن یا کم خونی زمانی رخ می دهد که بدن به اندازه کافی ماده معدنی آهن دریافت نکند. کمبود آهن منجر به پایین آمدن سطح گلبول‌های قرمز و هموگلوبین خون شده و در نتیجه بافت ها و ماهیچه ها اکسیژن کافی دریافت نکرده و کارآیی خود را از دست می دهند که نتیجه آن بیماری آنمی است.
از علل شایع کم خونی می توان به مصرف ناکافی ماده معدنی آهن به دلیل رژیم غذایی ناسالم و ضعیف اشاره کرد. تاثیر عسل بر کم خونی به این دلیل است که عسل یک منبع غنی از آهن، مس و منگنز است که می تواند نیاز روزانه افراد به این مواد معدنی را تامین کند در واقع ترکیب این مواد با یکدیگر به سنتز هموگلوبین خون کمک کرده و سطح آن را در خون افزایش می دهند.
بنابراین افرادی که در برنامه غذایی خود به طور مستمر عسل طبیعی استفاده می کنند احتمال ابتلا به بیماری آنمی در آنها به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت. نکته ای که همواره باید به آن توجه داشت این است که وقتی از تاثیر عسل بر کم خونی و سایر بیماری‌ها صحبت می شود منظورمان عسل طبیعی و خام است.

بهترین نوع عسل برای برای درمان کم خونی کدام ها هستند؟

بهترین نوع عسل برای کم خونی عسل تیره می باشد زیرا حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر، ویتامین های گروه B، کلسیم و اسید فولیک است. وجود این عناصر کنار هم به افزایش گلبول های قرمز خون کمک کرده و عسل تیره را به یکی از بهترین انواع عسل مناسب برای کم خونی تبدیل می کند.

لیست انواع عسل های مناسب برای درمان کم خونی + قیمت

برای درمان کم خونی عسل های تک گل تیره رنگ مفید هستند؛ زیرا حاوی آنتی اکسیدان و مواد معدنی بیشتری می باشند. از جمله این عسل ها می توان به عسل آویشن اشاره کرد. عسل گون و گزانگبین نیز با اینکه رنگ به نسبت روشنی دارند اما برای درمان کم خونی بسیار موثر هستند.
یک کیلو عسل طبیعی و خام گون 265 تومان
یک کیلو عسل طبیعی و خام آویشن 345 تومان
یک کیلو عسل طبیعی و خام گزانگبین 292 تومان

عسل کوهدار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *