شربت عرق کاسنی و عسل طبیعی + طرز تهیه

شربت عرق کاسنی و عسل طبیعی در طب سنتی به عنوان یکی از مفیدترین انواع شربت خانگی و البته یک شربت ضد عطش بسیار محبوب است. این شربت سنتی خواص دارویی فراوانی دارد و همانند یک آرام بخش طبیعی بدن شما را آرام کرده و از دردها و فشارهای عصبی دور می‌کند.

از مهم‌ترین خواص شگفت‌انگیز عرق کاسنی می‌توان به پاکسازی کبد، درمان کم خونی،افزایش نیروی جنسی، رفع جوش و آکنه، تقویت کلیه، و تنظیم فشار خون اشاره کرد. این شربت مخصوصاً اگر با مقدار کمی عسل تهیه شود، برای تنظیم قند خون مناسب است و می‌تواند به تقویت بینایی نیز کمک زیادی کند.

خاصیت درمانی شربت عرق کاسنی و عسل 

ارزش غذایی شربت عرق کاسنی و عسل به‌قدری زیاد است که می‌توان در در همان حجم، ویتامین‌هایی همچون ویتامین K، ویتامین E، ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین A را یافت. همچنین مواد معدنی همچون منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، اسید فولیک، روی و پتاسیم نیز در این عرق گیاهی به مقدار فراوان وجود دارند. برخی از خاصیت درمانی بسیار مهم آن عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین‌های موجود در عرق کاسنی و عسل طبیعی، همچون ویتامین C سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین طی تحقیقاتی، تاثیر عرق کاسنی در کاهش چند گونه خطرناک باکتری به اثبات رسیده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عرق کاسنی و عسل طبیعی  نیز می‌توانند خطر ابتلا به سرطان‌ها و همچنین پیری و تخریب سلول در اثر آسیب رادیکال‌های آزاد را به‌شدت کاهش دهند. در کنار خاصیت ضدسرطان بودن، عرق کاسنی و عسل طبیعی به درمان و کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند، که در نتیجه‌ی آن بسیاری از بیماری‌ها همچون آرتروز که درنتیجه التهاب بافت‌ها به وجود می‌آیند درمان می‌شوند.

  • موثر در پاکسازی بدن 

شربت عرق کاسنی و عسل می‌تواند به بهبود عملکرد کلیه‌ها کمک کند که به دلیل خاصیت ادرارآوری عرق کاسنی و عسل طبیعی است. با افزایش ادرار نه‌تنها ایجاد بیماری‌هایی همچون سنگ کلیه به‌شدت کاهش پیدا می‌کند، بلکه عفونت‌های خفیف دستگاه تناسلی، به‌خصوص در خانم‌ها به‌شدت کاهش یافته و حتی درمان می‌شود. از دیگر فوایداین شریت، کمک به درمان یبوست است. فیبر موجود در کاسنی، به هضم غذا و کارکرد بهتر باکتری‌های روده کمک می‌کند که در نتیجه‌ی آن یبوست و بسیاری از بیماری‌های گوارشی از بین می‌روند.

  • خواص شربت عرق کاسنی و عسل برای زنان

یکی از مهم‌ترین فواید عرق کاسنی، بهبود چربی و گرمای کبد است که در طب سنتی نیز به آن اشاره شده و طبع عرق کاسنی را طبع خنک می‌شناسند. بسیاری از خواص عرق کاسنی برای زنان به دلیل فواید آن در بهبود عملکرد کبد است. با بهبود عملکرد کبد که یکی از اعضای مهم در تولید هورمون‌های بدن است، ارتباط عرق کاسنی و قاعدگی اثبات می‌شود. عرق کاسنی می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها کمک کند و درنتیجه در تنظیم سیکل‌های ماهانه خانم‌ها اهمیت داشته باشد.

البته تنها عرق کاسنی و قاعدگی با هم در ارتباط نیستند؛ بلکه افرادی که به دلیل گرم شدن کبد چرب، به جوش صورت و آکنه مبتلا شده‌اند، نه‌تنها به کمک طبع خنک عرق کاسنی به کاهش جوش صورت کمک می‌کنند؛ بلکه می‌توانند از خاصیت کاهش التهاب عرق کاسنی برای جوش نیز استفاده کنند. خاصیت عرق کاسنی برای جوش به‌قدری زیاد است که از آن در تهیه ماسک‌های خانگی نیز استفاده می‌کنند.

  • فواید عرق کاسنی برای کاهش وزن

شربت عرق کاسنی و عسل خواص بسیاری برای سلامتی دارد که به آن‌ها اشاره شد؛ ولی جالب است بدانید یکی از فواید این شربت برای کاهش وزن سریع است. موارد موجود در عرق کاسنی و به‌خصوص الیگوفروکتوزها، به کاهش ترشح هورمون گرلین کمک می‌کند. هورمون گرلین، هورمون مربوط به احساس گرسنگی است که با کاهش آن، فرد احساس سیری و عدم میل به غذا پیدا می‌کند و این موضوع سبب کاهش وزن افراد می‌شود.

طرز تهیه شربت عرق کاسنی و عسل طبیعی 

مصرف این شربت طبیعی، اضطراب شما را کاهش می‌دهد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ یبوست مزا را درمان می‌کند و دردهای آرتروز را کاهش می‌دهد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این نوشیدنی مفید با عسل آمده است:

برای تهیه شربت عسل و عرق کاسنی، مواد زیر را با حفظ نسبت‌ها آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
عسل 1 قاشق غذاخوری
عرق کاسنی 3/1 لیوان
آب ولرم 1 لیوان

 

برای طرز تهیه نوشیدنی با عسل و عرق کاسنی کافیست عسل را در آب ولرم حل کرده و عرق کاسنی را به آن اضافه کنید. و نوش جان کنید

 

 

 

 

عسل کوهدار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *