درمان تخمدان پلی کیستیک با عسل | تقویت تخمدان با معجون های عسلی

پلی کیستیک

بیماری تخمدان پلی کیستیک PCOS ناشی از کیست های بسیار کوچکی هستند که در تخمدان ها تجمع می کنند. معمولا مشکلی به وجود نمی آورند مگر اینکه نشانه هایی از خود نشان بدهند. از جمله علایمی که این بیماری در بانوان جوان نشان می دهد اختلال در نظم سیکل قاعدگی، آکنه، رویش موهای زاید در بدن و.. است. البته گاهی این کیست ها با درد در ناحیه زیر شکم و ایجاد احساس سنگینی در شکم است که در این شرایط سریعا باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

تاثیر عسل طبیعی بر روی تخمدان پلی کیستیک

یکی از مهمترین عواملی که متخصصان ناباروری آن را به عنوان عامل اصلی در بروز ناباروری در بانوان بیان می کنند، تخمدان پلی کیستیک است. این بیماری می تواند عاملی برای نابارور شدن زوجهای جوان شده و از این طریق مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند.

عسل طبیعی خواصی دارد که می تواند به درمان تخمدان پلی کیستیک کمک کند. البته مصرف عسل طبیعی باید اصولی و بر اساس نیاز باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. برای این منظور بهتر است قبل از مصرف عسل طبیعی، علت اثرگذاری عسل طبیعی بر روی تخمدان پلی کیستیک را با هم مرور کنیم.

عسل طبیعی از گذشته به عنوان ماده موثر در این زمینه مورد استفاده بوده است. بسیاری از بانوانی که عوارض تخمدان پلی کیستیک را تجربه می‌کردند، به مصرف عسل طبیعی توصیه می شدند. برای مثال بسیاری از بانوان هنوز هم برای کنترل عادت ماهیانه و رفع درد های پیش از قاعدگی از عسل طبیعی استفاده می کند. که بسیاری از این موارد از عوارض جانبی تنبلی تخمدان است.

اینکه چرا عسل به عنوان یک ماده موثر برای درمان تخمدان پلی کیستیک شناخته می شود، موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از دلایل اثرگذاری عسل طبیعی در ادامه آورده شده است.

عسل به اصلاح تغذیه بیماران مبتلا به PCOS کمک می کند

اصلاح تغذیه و تغییر سبک غذایی در درمان تنبلی تخمدان بسیار موثر است. استفاده از قندهای مصنوعی سبب اختلال هورمونی و افزایش سطح استروژن در خون می شود که مانع از بین رفتن کیست تخمدان و جذب طبیعی آن در بدن خواهد شد. این موضوع چاقی شکمی را در خانم ها به همراه دارد. پس بهترین شیرینی برای بانوان عسل طبیعی است .

عسل علاوه بر اینکه شیرینی طبیعی است، تخمدان ها را نیز تقویت می کند. با جایگزین کردن عسل طبیعی به جای قند و شکر، هم از عوارض جانبی این مواد مضر جلوگیری به عمل می آید و هم تخمدان ها تقویت می شود. این یعنی با حذف مواد شیرینی مضر و جایگزینی عسل، یک گام بلند برای درمان تنبلی تخمدان برداشته ایم.

با اینکه تنبلی تخمدان از جمله مواردی است که بیشتر در افراد چاق اتفاق می افتد؛ اما در برخی از موارد دیده می شود با اینکه خانمی لاغر است ولی به تنبلی تخمدان مبتلا می شود. در هر دو صورت این افراد باید از مصرف قندها و شیرینی ها به جز عسل بپرهیزند.

به طور کلی جایگزین کردن عسل به جای شیرینی های مصنوعی یکی از راهکارهای موثر برای اصلاح تغذیه در انواع بیماری هاست. چه بهتر که برای مقابله با تنبلی تخمدان نیز به‌سراغ حذف شکر، قند و دیگر شیرینی های مصنوعی برویم و به جای آن عسل طبیعی را جایگزین کنیم.

رفع سردی و رطوبت رحم با عسل طبیعی

در طب سنتی یکی از علت های تخمدان پلی کیستیک سرد شدن رحم و افزایش رطوبت آن است. راهکارهای متعددی برای رفع سردی رحم و گرفتن رطوبت آن وجود دارد. از دیدگاه طب سنتی این راهکار به درمان تنبلی تخمدان منجر می شود.

مصرف عسل سبب گرم شدن رحم می شود. رحم اگر دچار سردی شود مشکلات متعددی برای خانم ها به وجود می آورد که عسل طبیعی سبب از بین رفتن سردی و رطوبت رحم خواهد شد. هرچه عسل گرمی بیشتری داشته باشد احتمالا اثر بهتری بر روی درمان سردی رحم خواهد داشت. به همین علت است که برخی عسل ها مثل عسل سیاهدانه، عسل جعفری، عسل گون و عسل هایی با طبع گرم بیشتر، برای این منظور توصیه می شوند.

خاصیت آنتی اکسیدانی عسل و تاثیر بر روی تخمدان ها

مصرف خوراکی ها حاوی آنتی اکسیدان به برطرف شدن تخمدان پلی کیستیک موثر است. این موضوعی است که علم بر روی آن تاکید دارد و بسیاری از داروهای تولید شده برای درمان PCOS بر همین اصل استوار است. مقالات علمی متعددی در زمینه تاثیر گذاری مواد حاوی آنتی اکسیدان بر روی تنبلی تخمدان نگارش شده است که می توانید با مراجعه به سایت های معتبر علمی آنها را مطالعه کنید.

یکی از خوراکی هایی که آنتی اکسیدان بالایی دارد عسل است. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند خواص بی نظیری در این زمینه را از خود بروز دهد. خوشبختانه تحقیقات علمی گسترده ای در زمینه خاصیت آنتی‌اکسیدانی عسل طبیعی انجام شده است. اگرچه بیشتر این تحقیقات بر روی عسل مانوکا انجام شده اما مطالعات جهانی نشان می دهد انواع عسل طبیعی حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند می‌تواند اثرگذاری لازم بر روی تخمدان پلی کیستیک داشته باشند

البته به جز عسل، ژل رویال دو ماده پرخاصیت دیگر از تولیدات زنبور عسل هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی خوبی دارند.

کاهش التهاب به کاهش درد تخمدان ها کمک می کند

خوراکی های ضد التهاب به کاهش مشکلات تخمدان پلی کیستیک کمک می کند. به ویژه درد ناشی از تنبلی تخمدان ها عموما به دلیل التهاب ایجاد شده در این ناحیه است. عسل طبیعی یک ضد التهاب طبیعی است که سبب کاهش دردهای ناشی از کیست ها می شود.

مصرف خوراکی عسل طبیعی نقش موثری بر روی کاهش التهاب در ناحیه تخمدان ها دارد. با این حال در این زمینه برخی متخصصان طب سنتی برای باورند که مالش عسل بر روی پایین شکم می تواند کمکی موثر برای بهبود تنبلی تخمدان باشد. البته نشستن در تشت حاوی عسل طبیعی و آب، که برای رفع مشکلات رحم مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند به تنبلی تخمدان ها کمک کند.

تنظیم انسولین خون به کمک عسل طبیعی

مصرف غذاهایی با شاخص گلیسیمی پایین سبب می شود که سطح انسولین خون به طور ناگهانی بالا نرود و به سلامت تخمدان ها کمک کند. این موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به این موضوع بیماران مبتلا به تنبلی تخمدان که مشکل دیابت دارند، مشکلاتشان به شدت کاهش پیدا می کند.

عسل طبیعی با شاخص گلیسیمی پایین به سلامت تخمدان ها کمک می کند. کافی است از عسل طبیعی به صورت منظم و البته با دوز مشخص شده توسط مشاور طب سنتی استفاده کنید.

تقویت تخمدان با معجون های عسلی

برای برگشت فعالیت تخمدان ها به حالت قبل و رفع کسالت ها بهتر است تخمدان ها را تقویت کنیم که یکسری معجون های عسلی به تقویت تخمدان کمک می کند :

  •  ترکیب عسل و سیاهدانه
  •  ترکیب عسل و دارچین
  •  عسل و زنجبیل
  •  مصرف عسل رازیانه
  •  چای سبز و عسل

با مصرف منظم و اصولی این معجون ها شاهد تقویت تخمدان و رفع بیماری های مختلف از جمله PCOS خواهیم بود.

 

 

عسل کوهدار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *