خواص آبلیمو عسل | فواید + طرز تهیه

شربت آبلیمو عسل یکی از خوشمزه ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا است که در بین خانواده‌های ایرانی نیز طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر این که بسیار خوشمزه است خواص بی نظیری نیز برای بدن دارد که یکی از دلایل محبوب بودن این نوشیدنی است. مصرف ترکیب آبلیمو و عسل در اول صبح دستگاه گوارش را تحریک و روده‌ی بزرگ را هیدراته می‌کند که مانع از یبوست می‌شود. این ترکیب همچنین به عنوان یک ادرار‌آور عمل می‌کند و مجاری ادراری را تمیز می‌کند و باعث از بین رفتن عفونت‌های ادراری می شود و همچنین هضم را بهبود می‌بخشد.

فواید نوشیدن ترکیب عسل و آبلیمو

نوشیدن روزانه یک لیوان مخلوط آب و عسل و لیمو برای سلامتی بدن معجزه آسا است. هم لیمو و هم عسل دارای خواص بسیاری هستند و وقتی این دو را باهم مخلوط کنید، مکمل یکدیگر شده و خواص ویژه ای خواهند داشت که که به صورت جداگانه در هیچ یک از آنها یافت نمی‌شود.

 سم زدایی از بدن

یکی از خواص آبلیمو عسل بصورت ناشتا تاثیر آن بر دفع سموم از بدن است. خواص آنتی باکتریایی عسل در کنار خاصیت اسیدسیتریک آبلیمو باعث می‌شود که سموم از بدن دفع شود.

کمک به هضم بهتر غذا

نوشیدن منظم آبلیمو عسل باعث افزایش ترشح معده و ترشح صفرا می‌شود. این امر به هضم آسان و منظم مواد غذایی و جذب یکپارچه مواد مغذی کمک می‌کند و درعین حال به دفع نرم نیز کمک می‌کند.

کمک به آبرسانی بدن

کمبود آب بدن می‌تواند باعث یبوست که یک مشکل شایع در کودکان، زنان باردار و همچنین افراد مسن است را افزایش دهد. همچنین کم آبی طولانی مدت بدن می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های کلیوی شود. این مشکلات می تواند شامل عفونت های دستگاه ادراری، سنگ کلیه و نارسایی کلیه باشد. یکی از خواص عسل و آبلیمو کمک به آبرسانی بدن است که در نتیجه آن فرد از بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی و کلیوی که به علت کمبود آب در بدن است در امان می‌ماند.

چربی سوزی

این ترکیب با آبرسانی به نقاط مختلف بدن. سطح متابولیسم بدن (سوخت و ساز) را افزایش می‌دهد و این امر ممکن است باعث کاهش وزن شود. مطالعات نشان می دهد مصرف ناشتای عسل و آبلیمو باعث چربی سوزی می‌شود و همچنین مصرف این نوشیدنی چندساعت قبل از غذا باعث می‌شود که فرد غذای کمتری در هر وعده میل کند.

به عنوان یک ادرار آور عمل می‌کند

ترکیب عسل و لیمو می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن مایعات اضافی و تقویت تولید ادرار در بدن عمل کند که منجر به سم زادیی و رفع عفونت‌های مجاری ادراری می شود زیرا بدن از طریق ادرار برخی از سموم بدن را نیز دفع می‌کند.

 کاهش کلسترول

عسل یک داروی طبیعی خانگی بسیار عالی برای چاقی و کاهش مقادیر کلسترول در بدن است. این ماده چربی رسوب شده اضافی درون بدن را برمی‌انگیزد و بدین ترتیب استفاده از آن به عنوان منبع انرژی برای عملکردهای عادی بدن و درنتیجه تصفیه خون را میسر می‌سازد. مصرف شربت آبلیمو عسل به عنوان یک غذای قلیایی، در درمان چاقی بدون کاهش انرژی و اشتها مفید است.

تقویت قلب و عروق 

آبلیمو و عسل هر دو سرشار از پتاسیم هستند. همانطور که می دانید پتاسیم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبی است، کاهش می‌دهد. همچنین خواص آنتی‌اکسیدان‌ و ضدالتهاب‌ این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب‌های عضلانی و دیگر فشارها محافظت می‌کند.

طرز تهیه ترکیب آبلیمو و عسل

طرز تهیه شربت آبلیمو عسل خیلی ساده است و به راحتی می توانید در منزل درست کنید.

  • یک قاشق چای خوری عسل خام و طبیعی
  • یک لیمو متوسط
  • یک لیوان آب ولرم

عسل را به آب ولرم اضافه کنید. البته دقت داشته باشید که دمای آب نباید خیلی بالا باشد،سپس آبلیمو را اضافه کنید. به همین راحتی این اکسیر شفا بخش آماده می شود و می توانید نوش جان کنید. بهترین زمان هم برای مصرف نوشیدنی آبلیمو عسل صبح ناشتا است ولی در کل در هر زمان از روز می توانید از اثرات آرامش‌بخش، جوان‌کننده و دیگر خواص شربت عسل و آبلیمو بهره‌مند شوید. اما توصیه می‌کنیم که بعد از نوشیدن این معجون، دهانتون رو با آب معمولی شستشو بدهید که اسید سیتریک باقی‌مانده روی دندان‌ها از بین برود و مانع از فرسایش مینای دندان ها شود.

عسل کوهدار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *